Over Giftomatic

Hoe het allemaal begon.

Het ontstond in de kroeg.

Zoals heel veel bedrijven is Giftomatic tijdens een vrijdagmiddag borrel in de kroeg ontstaan. Internetondernemers Sander Vessies en Erik Zeilinga vroegen zich af waarom cadeaubonnen zo saai zijn om te geven, en na ontvangst veelal in een lade liggen te wachten tot ze verlopen.

Geboren uit frustratie

Niemand weet precies hoeveel geld er aan bonwaarde verloren gaat. Het verschilt ook heel sterk per bon. Bol.com bonnen worden meestal wel gebruikt, maar bonnen voor een belevenis of restaurantbezoek minder. Onze eigen voorzichtige schatting is dat elk jaar zeker 150 miljoen aan waarde verloren gaat (10% van de marktomvang).
 
De belangrijkste reden is dat de consument de bon simpelweg vergeet. Dat is in het voordeel van de winkelier, maar is volgens Sander en Erik anno 2019 geen eerlijk en houdbaar model.

Het doel: je cadeaubon nooit meer vergeten

Een bon vergeten doe je minder snel als je elke week een mailtje met suggesties krijgt. Dat is de kern van Giftomatic.
 
Deze suggesties worden voor elke boneigenaar op maat geselecteerd en gemaild.
 
De redactie die een selectie maakt uit de ruim duizenden producten is ook digitaal; een geautomatiseerd artificial intelligence programma destileert elke week de leukste producten uit het aanbod, gebaseerd op de interesses van de eigenaar van de bon.

Breng de bon uit de keukenlade tot leven

Voor iedereen met een cadeaubon in de keukenlade kan Giftomatic gebruiken. Bonnen van ruim 20 webshops zijn hiervoor geschikt, waaronder die van Bol.com, Coolblue, Hema en Wehkamp. De service is gratis en geeft een alert bij een naderende verloopdatum.

Heb je ook nog een Cadeaukaart liggen?

Meld hem dan aan bij Giftomatic en laat ons voor jou zoeken.